Thursday, July 9, 2009

luka berdarah.

.. haha.. tajuk tak ingt punya ganas ye.. smlm aku balik lmbt sbb ujan.. lgpun aku pam susu be4 balik.. so, dpt bas dlm 6.20.. pas tu p pasar mlm jalan2 cari makanan pasal kat pasar tue.. jaaln2.. takde berkenan just bli murtabak, air soya n tau fu fa utk iman.. kul 7 aku smpi umah.. sampai2 jer.. letak beg, capai piuk masak bubur utk wani.. menu ari nie nasi + carrot + brokoli.. pas tu masak nasi utk mkn mlm.. smpi2 je tgk pinggan da berlonggok2 dlm singki, iman da sepah2 umah seperti biasa.. smlm dia sepah2kan kusyen, puas da ku suruh susun balik.. da kene ketam da tapi dia buat main2 jer.. aku diam... sabo lagi nih.. bukan apa iman ni suka lari2 dlm umah, kang tersadung kusyen tue kan jatuh, takut terseliuh ke berdarah ke kan.. bahya ini budak tau.. da 2 kali terseliuh pun tak serik2.. aihh.. last2 benda yg aku takutkan pun jadi.. masa dia tgh punggah kusyen tu nak susun balik, jatuh.. tersungkur n berdarah kat bibir dia.. hhuhu.. nangis jerit2 doh.. aku tgk, byk gak darah tue.. huhu.. apa lagi aku capai ais ketul bubuh kat bibir dia.. lagi la jerit2.. dia mmg tak suka n takut ngan ais.. masa nangis2 tue aku tanya, nak main lagi tak.. tak nak.. tak nak.. pandai lak jawab ye.. aku trus tepon abg aku pasal kejadian haru maghrib2 nie.. trus dia balik.. pas tu lap luka tue.. da tak darah da.. bagi susu sebotol layan tv.. aku smyg dulu sbb mak tok nak p surau.. mak tok p surau tinggal la aku 2 beranak kat umah.. ada la 15 minit dia diam.... pas tue.. sambung balik main kusyen n sepah2 toy.. huhu.. puas la aku jerit2 suruh dia jgn main nnt jauh nnt luka lagi.. tapi dia buat dek je.. last2 kul 10 aku da abih betri.. weak gaya dah nie... mandi cepat2, smyg, siap da basuh kain esok je sidai, ready botol2 utk mlm iman nak susu, trus tido.. perghh mmg penat smlm.. murtabak pun aku tak sentuh.. tgk makanan pun tak larat nak mkn doh.. ilang selera..

1 comments:

Cikwa said...

dah nama pun budak,shira..mana tau serik..pas nangis buat lg..sabo jek laa..