Monday, June 21, 2010

cabut, gunting, tampal,

assalamualaikum........
lama gila tak update blog.. bukan tak nak update.. bz seyyyy... hehari 5s.. hehari 5s.. smpi nak muntah membuatnya.. bila bilik2 sumer da siap.. kene otter plak fail abba tue.. mak aiii.. 4 kali tau aku otter fail abba tue.. dok main kaler, gunting n tampal la.. naik muntah tgk kaler warna warni.. walaupun tak byk tapi renyah, remeh.. penat penat penat..
bulan lepas, ari sabtu pun aku koje.. hari pekerja aku keje, hari wesak pun aku koje.. apa lagi, time ni la aku pulun ot.. muekekeke.. sapa nak bagi beb.. lebat gak la hasilnya bulan ni walaupun kadang kala rasa tak berbaloi... lama weh aku tak merasa duit ot sejak2 dok bahagian operasi nie.. klau dulu bahagian siasatan, leh gak ot sket2.. la ni koje sumer siap waktu koje..
smlm setel la pre audit.. kitaorang jemput org ILSAS mai odit.. org PQM bz odit tmpt lain.. jadual penuh.. maunya tak, skang tnb mmg kerah org2nya membuat 5s.. gara2 nak sumer jabatan/bahagian dlm TNB dlm 5s... pergh.. mmg naik gak la kos bulan nie.. kos ot n kos bli barang2.. hahaha.. time ni la nak bli tue.. bli nie.. tanpa byk soal kan.. ekekke.. kata nak opis cantik.. sila la jgn kedekut ye!!...
segala2 komen2 yg dia bagi smlm, kene la buat penambahbaikkan... nnt masa MPC senang, takde la dia byk soal.. tak byk pun, cuma kene betulkan karpet2 yg berlubang tu, buat sop mana takde, bilik fail kene betulkan sket.. maintain apa yg ada, yg penting, habuk mesti takde!!
so result smlm markah kitaroang dpt 86.6% tmpt ke4 ko dari 4 bahagian opis nie.. terkejut jugak dari tmpt per1 trus jadi ke4?!! markah byk kene potong sbb tmpt aku byk tmpt hard core cam bilik fail, pantry, tmpt cenderahati, stor, surau pompuan, ruang tamu, ruang gunasama. erm.. tak pe lah takde la nnt ada org ckp asyik korang je nak menang kan.. eeee.. busuk je ayat tu!!!
apa2pun.. esok CIP kata kene pakai t-shirt.. kita smbg 5s.. hahaha.. yeay! sebulan aku tak pakai baju koje.. sonok beb takyah penin2 dok termenung depan lemari nak pk nak pakai baju apa hari nie.. hehe..
erm.. abih 5s nie, sibuk lak ngan prestasi.. adehh.. letih2..

0 comments: