Tuesday, April 27, 2010

selangkah sudah ada...

salam...
ari tu aku ada citer pasal aku peksa kan.. alhamdulillah.. rezeki aku agaknya.. aku berjaya dalam ujian bertulis.. terpilih dari 34 orang calon.. aku pun tak sangka gak dpt.. yg objektif tu ok la jawab sbb da biasa ngan nature admin.. yg subjektif tu tang esei BI.. haha.. mmg karangan budak sekolah aku kasi.. gila ko.. aku translate bulat2 apa yg aku baca dalam BM ke BI.. tak ke haru klau ditranslate kan.. hahaha.. aku baca balik pun aku gelak.. hati berkata, huh... tak dapek la klau gini gaya ko mengarang.. ko mimpi je le..kenyataannya tak dok.. hahaha
minggu lepas, kak shidah, perjawatan, anto email.. erk.. sukacita dimaklumkan anda dijemput utk menghadiri sesi temuduga bagi jawatan bla.. bla.. bla...... haaaaaaaaa!! aku berjaya??! sungguh2 terkejut.. dekat 10x aku baca.. betul ke nie? ke mimpi lagi.. aku da gelak2 sendirian.. hahaahaa.. karangan cam budak sekolah pun leh trima ye.. apa taknya aku tgk masing2 menaip 1 muka surat tu penuh sey.. siap ada yg bukak livewire TNB, carik maklumat.. aku malas la nak buat cmtue.. dpt ye dpt.. tak dpt.. tak pe laa..
aku tepon mak aku nak maklum la berita gembira niee...,
"mak.. ari tu kan ira peksa.. "
(aku tak abih ckp lagi, dia da potong).. "ha.. apsal.. ko gagal ye?..
(erk.. mak aku nieeeeeeeeeee) gagal apa kebendanya... lulus mak... hahahah.. terrer tak ira? erk.. ko lulus ke.... suka mak aku dgr aku lulus.. sbb abg aku peksa PTD, akak ipar aku peksa utk jadi cikgu, semedang tak lulus.. hahahahaha.. gila jahat adik ko ni abang!
"hok tu lulus, tapi pas ni interview plak.. "
"interview tu jawab lek lok.. jangan ko senyap jer.."
yg kene interview esok ada 13 org, tgk kat senarai nama email yg dihantar tue la.. busuk2 mau 2 hari kan interview dibuat.. jawatan yg aku dgr ada la 10 kekosongan.. ekkeke.. ada harapan ke?? ontah la.. tadi dapatkan tips dari kak ton.. ko jawab je.. janji ko bercakap.. dia pun tung tang tung tang cerita, bagi tips... tapi apapun tgk interviwer jugakkan.. harap2 dpt interviwer yg ok.. senang nak cong.. ekekekek...
baca buku? erk.. aku tak baca pun apa2 lagi.. kene belek2 gak carta organisasi TNB, KPI, SE 10/10... pergh.. perah otak lagi aku...
apapun.. wish me luck esok.. moga aku dpt jawab la soklan cepu omeh dari peng interview tue.. kul 10.30 esok menapak la aku ke HQ.. letih tul nak p sana.. huhu... petang tu masuk opis, nak tgk adnan sempit.. ekekekkeke.. erk.. ni ke ciri-ciri org nak naik pangkat?? hancussssssssssssssssssssss!

0 comments: