Thursday, April 8, 2010

peksa oh peksa

salam... penat la ari nie.. penat memikir la kot.. muahaha.. pagi tadi aku peksa.. peksa untuk naik gred pp09... ramai gak yang amik... rata2 yg intake aku amik peksa nie.. ada 24 org, yg peksa ari selasa ari tu 10 org... so, 34 org memohon untuk jawatan pp09.. kekosongan? hehe ada la 10 tempat.. kalu dapat tu best jugak per, 15% naik gaji tue.. byk beb.. lebih kurang rm300 gak la.. sapa nak bagi.. tapi siap la ko jaga bos beso, maknanya ko jaga opis la, kira jawatan tu sama tarap ngan CC la.. la ni aku jaga pengurus kanan jer.. heheh.. soklannya senang jer.. heheh. jawapannya? muahaha.. bole membunuh ko. jawapan ada 2 paper.. 1 paper, 40 objektif dan 2 subjektif.. wajib jawab, takde pilih2 dah... jawapan sumer lebih kurang je, kene cari paling tepat... paper lagi 1, 2 soklan esei, 1 kene jawab dlm bi.. 1 lagi buat surat rasmi utk jemput mesyuarat... tah la, aku jawab cam tak baca buku jer.. ikut suka aku la nak tulis apa dalam.. blur pun ye.. taram yo la.. janji aku jawab.. keputusan tu dpt dlm bulan 5.. klau lulus peksa ni, masuk interview plak.. hohoho.. aku tak harap pun, sbb aku jawab pun ikut suka hati aku.. hahaha.. gasak le situ.. agaknya minggu nie minggu peksa kot.. akak ipar aku,abg n adik aku pun peksa sabtu nie. adik aku dpt spa jawatan pegawai imegresen (huh! lari terus dari meka design ko!) abg n akak ipar aku peksa apa tah.. tapi utk jawatan dioarang.. tu tah baca buku ke tak tue.. ekekke.. mana sempat ngan 3 org askar kat umah.. hoho.. aku yg anak 2 org ni pun nak baca buku last2 buku yg baca aku.. penat seyy.. tapi klau novel, celik je mata kan.. pelik pelik...

0 comments: