Thursday, April 1, 2010

PesTa BuKu 2010...

yeay... tahun ni pesta buku kembali lagi.. tempat yg kategori wajib untuk aku pegi tahun nie.. aku start p pesta buku sejak tahun lepas.. ye! tahun lepas aku da pupuk semula minat membaca aku setelah sekian lama minat aku tu terbengkalai.. hehe..
tahun lepas aku p ari sabtu.. angkut budak ber2 tu dengan abe aku.. hasil tangkapan? nothing, buek ponek den yo dengan ramainya org berasak2.. lemas!!!.. pas tu aku p serang ari jumaat time koje.. hasil tangkapan not bad.. tapi tak puas ati sbb tak sonok nak servey2 buku...
so, tahun nie aku telah berpakat ngan member opis aku amik hap day untuk melepak di sana..
masa : isnin
tarikh : 22.3.10
jam : 1.00 t.ari hingga penat...
tempat : of course PWTC la kannn...
aku p berempat.. aku, along, kak su n emmy.. gerak kul 1, dlm kul 2 aku smpi sana.. parking kat hentian putra.. masuk2, wah.. bestnya nak merayap dlm nie.. ekon pun rasa... org ramai tapi still leh berjalan dengan selesa..
masuk2 je trus p booth ana muslim.. masing2 da terkipat dgn kecutean ana muslim tu.. aku bli keychain n cd utk wani jer.. member aku bli sticker, keychain n note book..
pas tu kene lintas ke seberang sg tue.. perghh..jauh gila berjalan.. masuk2 situ, nmpk banner NB kara yg mmg da target buku2nya.. aku da servey2 da nak bli apa.. senang.. klau tak merapu2 aku bli nnt.. hahaha.. aku rembat 3 buah novel, 2 norhayati berahim yg mmg aku minat karyanya.. 1 lagi tu penulis lain..
pas tu masuk dlm p booth pts, kaki novel n buku untuk iman n wani.. hasil tangkapan, sgt meriah.. walaupun kopak dibuatnya.. hahaha.. gerak balik kul 4, smpi umah kul 6.. apsal lambat? apa lagi.. p mv dulu la.. pekena grill portugis n merayap di jj.. hahah
aku tak insaf setakat itu walaupun telah terkopak, jadi pada 26.03.10 aku terjah lagi pwtc ngan ina plak.. tapi kali nie aku dah niat, nak cari buku agama n buku iman sket lagi.. baiikkan aku.. porahhhhhhhhh la syira!... hahahah
hasilnya, aku berjaya merembat majalah solusi (best majalah ni, tapi susah nak dpt!), utk iman n wani : abc tampal kat dinding utk lekat kat umah opah (opah request)... fuh.. berjaya gak menepis godaan dari membeli novel2...
balik tu singgah booth karangkraf.. suggest ina bli novel cinta aku n dia ngan andai itu takdirnya.. mmg kelakar n leleh 2 buku tue...
buku2 aku pun da balut cantik.. peksa pun da abih, so bole baca novel dengan aman damai.. hehe

0 comments: