Wednesday, March 9, 2011

kehilangan Bobob tersayang

saya ada Bobob.. Papa bli Bobob masa saya coti2 di PD masa saya berumur 1 tahun. Kiranya saya ada 2 kawan tido iaitu Totoi dan Bobob.. tidur saya lena ngan mereka.. Totoi ni, mama saya bli kat Uda Ocean. tapi sbb saya suka baling2, mama saya buang bateri dlm tue tinggal kain saja.. so, klau saya baling kat mama saya, takde la sakitkan sbb tinggal kain jer.. hehe

Totoi di mana-mana..

tapi, masa kami coti2 kat Penang, saya telah buang Totoi masa Acu bawa kete.. papa pun tak perasan saya buang Totoi, yg bagitau pun Pak Long.. huhu.. mlm tu saya cari Totoi tapi sbb saya sendiri yg buang Totoi tue.. Nasib baik ada Bobob yg teman saya mlm tue, klau tak sure mama saya haru sbb kawan tido saya da takde.. :)

kawan2 yg saya syg...

saya sgt sayang Bobob.. tidur saya lena dgn adanya Bobob di sisi.... camner caranya? senang jer. masukkan ibu jari dlm mulut sambil sebelah tangan lagi menggentel hidung Bobob.. kekadang saya digonyoh2 hidung Bobob kat telinga saya.. walaupun Bobob saya hitam, busuk dan koyak tapi saya sayang sangat kat Bobob.. hari2 tanpa Bobob adalah mimpi ngeri buat saya..

comel tak??

tapi malam 20.02.2011 jam 10 mlm lebih, hari yg tak dpt saya lupakan.. masa tu baru balik dari banting cz p kenduri kawin sepupu mama.. saya da tido dlm kete smbil ditemani Bobob tersayang. sambil papa dukung saya, saya pegang Bobob tue, tapi tah camner leh terlepas plak. mama pasan bila da masuk lif, mama tanya, Bobob mana?? pas anta saya n adik kat umah, mama turun semula tapi bila mama naik, mama tak bawa Bobob.. saya da jerit2 bila tau Bobob hilang.. nak Bobob!!.. nak Bobob.!!. puas mama n papa pujuk, tapi saya peduli apa.. yg penting nak Bobob.. mama da naik geram, ajak saya turun bawa cari Bobob sama2.. cari2 mmg tak jumpa.. hurm.. sedihnya saya.. kawan tido saya da hilang... saya still jerit2 nak Bobob walaupun tau Bobob da hilang last2 mama ckp g la carik sendiri kat lua, momok da amik Bobob busuk Iman.. Bobob busuk sbb tu momok suka.. trus saya diam... saya mmg takut tempat gelap n momok.. hehehe.. esok2nya saya minta mama blikan Bobob baru tapi tak berkesempatan nak cari sbb papa asyik balik lambat jer.. mana ada Bobob rupa tu kat sini.. tapi skang nie saya da lupa Bobob.. bila mama tanya Bobob mana? saya jawab, org amik.. momok amik Bobob iman.. n now mama saya sgt gembira sbb saya tak hisap jari lagi.. hahaha.. kalu tak, jenuh mama tanggalkan jari saya dari dlm mulut smpi naik bertanda kat tangan tue kesan hisapan saya.. tapi mama kata 25hb ni nak lepas PD lagi.. yeay!! agak2 leh dpt tak Bobob baru?? yg benar, iman

2 comments:

eMMe said...

iman dah besar, tak yah le bobob lagi...hehehe..kalo aunty nak beli kan bobob, kene dok umah aunty eMMe, doa2 la mama beli bobob baru, hahahaha...

shah-ira said...

nak bli ke? aku pun penin.. skang ni takde bobob, mmg liat nak tido.. selagi aku tak baring sebelah dia, slagi tu dia berlari, main, ngusik sumer ada w/pun mata da berat..