Tuesday, February 22, 2011

impian aku..

assalamualaikum.. aku bajet tahun ni aku dapat dok umah sendiri.. tapi nmpak gayanya macam tak tercapai lagi jerk.. situasi aku skang, aku dok ngan mil.. yes, aku ada bilik sendiri.. tapi sungguh tak selesa dgn barang2 aku yg byk (2 almari baju yg saiz kecik) buaian, sidai baju/telekung... dan aku masih bertoto untuk tidur mlm.. sedar tak sedar da sethun aku hidup macam nie.. sedangkan aku telah punya rumah yg selesa utk famili aku.. impian aku nak deko bilik iman n wani, supaya seronok ada bilik sendiri... nak bli set meja belajar utk diaorang supaya selesa nak menconteng'melukis dalam bilik sendiri... byk aku bli cd2 untuk iman n wani tgk tapi takleh tgk..... tapi sumer2 tu nmpknya terpaksa aku lupakan dulu sbb aku tak dok situ.. ralat rasanya aku dok jaga umah org lain tapi umah sendiri terbiar..bukanlah terbiar tak berjengok tapi klaku da 2 minggu sekali jengok, kategori terbiar jugakla kan.. tahun ni ada kenduri besar pulak kat umah tue.. bukan la buat kat umah tu, tapi sohih la aku rasa tak selesa sbb bilik aku jadi mangsanya.. ari tu masa bertunang pun da cam tongkang pecah bilik tu sumer2 pakat main n tido kat situ.. perghh.. berasap je aku tgk tapi nak buat camner.. da umah org.. aku pun menumpang jer.. smlm mil da ajak p nilai 3, nak cari langsir utk kenduri beso.. pas tu nak deko bilik pengantin (bilik MIL, bilik SIL aku duduk) tapi tak tau la camner nak buatnya sbb set katil bilik SIL, aku suruh bukak sbb tak muat utk aku 1 famili duduk dlm tue.. aku diam jer sbb bilik aku skang ni da macam stor dah.. tak tau nak sumbat mana.. sumer2 ada dlm bilk tue.. hahaha.. tu SIL lum kawin, da kawin, mana dia nak duduk.. amik ruang tamu je la ye, aku nak dok lua tu maap je la.. hahahaha malas nak cakap byk.. takat aku bleh buat pun.. buat tak tau n pejam mata.. hati je yg tau betapa tak seronok n terkongkongnya idup aku.. segala2 terbatas nak2 BIL ada kat umah tuer.. hai hati.. sabar jer laa....

3 comments:

eMMe said...

syira, sian ko, awat ko tak sewa je umah kat area2 umah MIL ko...oke gak kan, umah ko sendiri pun jauh nak mengulang alik, sian la ko, sabar tau!

shah-ira said...

hurm... sewa situ rm1k mie.. klau ratus2 lama doh aku buat gitu.. takpe la aku byr.. janji aku selesa..

lovelywa said...

emm..susah gak kan klau duk satu umah ngn MIL nih..klau umah besar tu takde la heran sgt..ni umah kecik je..sama laa cam umah mak kat kg pun..bile balik weken kena laa bgtau liana dulu..tkut dia balik sekali..kang klau dia balik jawapnye mmg takde bilik nk tido..sib baek umah dia dekat jek..takpelahh..terpaksa laa banyak2 bersabar..klau husband tak cuba utk merubah idup keluarganya, apakan daya kite kan..