Wednesday, May 27, 2009

stok merudummmmm... huhuhu

salam all... da 5 bulan 3 minggu usia wani.. selama itu jugak, wani hanya minum susu aku.. masih fully BF.. mmg aku tekad kali aku aku nak fully BF dia smpi umur 6 bulan then continue 1 year.. then klau ada lagi.. 2 tahun.. untuk itu, masa aku pregnant aku cari info pasal pam letrik sbb aku nak ganti medela Mini E aku yg bunyi cam mesin rumput tue.. pas tu single.. so, aku nak upgrade jadi double pam.. aku search2 byk website.. then decide bli kat kedailuna.. bli pakej.. rm570 lebih kurang harganya.. siap beg sandang, cooler beg, ais pek 3, mesin double pam, botol susu 6 biji.. bulan 12 aku da bli sbb aku due akhir bulan 12.. isau plak barang abih n takut tak sempat bli.. aku tak mo jadi cam kes iman dulu, tangguh2 smpi da masuk keje baru sibuk nak cari pam.. baru nak kumpul stok.. smpi iman terpaksa ku berikan susu FM jugak.. sbb hasil torehan yang makin kurang.. huhu then pas bersalin, cam biasa aku susukan uzma izz wani pas bersalin on demand la.. tapi kerap gak dia susu, smpi aku risau dia ni dpt tak susu tak.. nyusu je.. hehehe.. pas tu be4 aku kua spital, kaunselor laktasi dtg, aku tanya kat dia.. awat anak saya ni asyik nyusu je.. tak kenyang2 apa ke.. dia kata, eh, dia da pandai nyusu nie, klau tak pandai, breast awak da bengkak da nie.. pandai dia hisap ye.. hehe.. oh yeke.. gembira tul hati nie.. sengih smpi tinga... masa pantang pun aku da start buat stok.. time ni susu mmg mewah.. nak2 plak kene dok wad 2 minggu.. mmg mengepam je keje aku.. aku bli playtex liner, supaya senang aku nak simpan susu.. takde la mkn ruang sangat peti ais mak aku tue.. kang bising lak dia takleh letak haiwan kat dlm peti tue.. hehe.. pas pantang, aku balik kl, ku angkut segala hasil torehan aku ke kl.. sbb mmg da buat stok kan.. senang sket, takde la risau sgt sbb da ready awal2.. just hehari pam utk + stok aku.. p keje pun da takde handbeg2 bagai.. hanya bawa beg sandang yg berisi pam aku.. pas tu segala2 aku sumbat dlm tue.. hehe.. senang.. aku pam kul 6.00 pg. 1 t.ari, 6 ptg, 8 mlm pas tu bagi direct smpi mengepam lagi.. utk + stok.. hasil torehan kdg meriah, kdg sikit bebeno... tgk pala aku la, kalu tingtong.. adeh.. nak dpt 1 oz pun payan.. tapi paling byk aku dpt ari tue.. 5 oz.. paling byk la.. kalu tak 5 oz pun masak.. huhu dan skang ni aku kepeningan sbb stok aku da merudum.. dari 30 bekas, turun ke 20 bekas n skang ni tinggal 9 bekas je dari berpuluh2 bekas yg ada.. mau tak risau aku nie.. wani minum sehari 8 bekas dadih tue.. adeh.. mana mama nak korek lagi syg oiii.. puas la mkn, tapi penat la.. asyik mkn jer.. huhuhu la ni masih mencari info utk + susu aku.. aku da bli pil asi, tapi cam tak de efek jer, pil dari produk putri rembulan pun cam da takde efek.. air longan, masih ada lagi tapi gas plak abih.. adeh, time2 ni la gas nak abih.. camner nak rebus longan tue.. penin2.. aku tak larat nak mkn byk2.. penat ooo.. badan pun bagai di pam2 je nie.. tgh mencari pil2 yg + susu aku plak nie.. harap2 aku berjaya fully BF uzma izz wani till 6 month.. then ready to solid food.. aminnnnnnnnnn

1 comments:

eMMe said...

ketabahan seorang ibu membesarkan anak2 nye...
cayok mama shazlie!!!