Sunday, December 19, 2010

kerja sapa la nie..

salam.. smlm nak balik kl, aku singgah jap umah kat jalan kebun tue.. minggu ni tak tido sana, ada hal nak setel ngan adik aku n hal sate utk majlis malam nnt.. ngam2 je sampai, masuk umah je, ujan selebat2nya.. hoho.. nasib baik.. aku simpan barang2 sumer.. abg aku plak jengok tanaman kat blakang umah.. rajin tu berkebun.. stakat ni da tanam pisang 2 pokok, pokok ubi (MIL tanam) 8 batang.. pokok limau purut, serai, pokok limau, mangga, nenas 3 pokok.... alhamdulillah, menjadi tanamnya, tanah gambut kan.. hehe tu je la setakat nie.. nnt nak tanam pokok lain plak.. tapi smlm abg aku cakap, 2 pokok ubi da rosak, sampai akar pun tercabut keluar.. nenas 1 pokok kene tetas.. pokok ubi tu abg aku tanam balik.. nenas tu takleh nak buat per dah.. alahai.. sapa la punya keje nie.. hurmm... binatang? manusia? tah la.. tak tau la sapa yg buatnya.. sedih ooo.. penat abg aku tanam2 tue.. jaga leklok.. tapi ye la aku pun tak dok situ lagi, dok pun ujung2 minggu je.. aku masih lagi dok kat kl nie.. bila nak pindah? jgn la tanya aku soklan tue.. naik tepu nak menjawabnya.. hurm...

2 comments:

eMMe said...

pas ni ko jadi pekebun sepenuh masa la syira, confirm tanaman ko tak rosak, hehehe....
ko dah pagar ke?

shah-ira said...

takde la sepenuh masa.. tapi mmg suka main2 tanah nie.. aku tak pagar pun, sbb tanam lua rumah cuma ada tanah sket jer..