Sunday, January 10, 2010

uzma izz wani... setahun

alhamdulillah.. wani da genap setahun pada 13.12.2009 (erk.. sama besdei ngan 'kawan lama' aku ke??) masih nyusu badan lagi.. syukur sgt atas pemberianNya dan berpeluang masih merasai saat2 itu.. walaupun stok ku mmg zero.. pam ari ni guna esok.. pam ari ni guna esok.. hanya sabtu ahad aku leh kumpul utk guna ari senin.. tapi by jumaat mmg tinggal 3, 4 bekas je.. habbatus sauda aku pun da abih.. stok takde.. ni nak try alfafa plak.. harap2 dpt membantu aku.. walaupun penat.. tapi puas oo.. alhamdulillah.. wani tak byk kerenah sepanjang membesarkannya.. tapi klau dia demam mmg buat aku risau.. ini gara2 kene dok spital 2 minggu.. time tue.. tuhan je tau risaunya hati.. 2 minggu aku berkg kat ICU spital klang.. daripada aku leh BF direct, aku hanya mampu pam sahaja n nurse akan bg dia minum.. erm.. sgt sedih tgk keadaan dia.. nasib time tu aku da sihat utk turun naik lif spital.. abg aku? cam org gila dia ulang alik subang-klang-banting, hehari! ngan tuntutan kerja, anak sakit.. dok spital selama 2 minggu, byk perkara yg tak pernah aku pk.. aku nmpk depan mata aku.. lihat bayi2 yg bertarung nyawa utk hidup.. wayar-wayar berselirat... ahh.. runtun hatiku melihatnya.. sekecil itu sudah diduga olehNya.. tiada apa yg bole dibantu melainkan doa pada yg Esa.. berjumpa ngan kawan senasib, sama2 menangis n berdoa agar anak2 kecil itu terus hidup dan kembali sihat seperti sedia kala.. alhamdulillah.. setahun telah berlalu.. wani pun sihat alhamdulillah.. da berjalan, nak berlari plak skang nie.. suka main pusing2, kuat makan, sumer masuk dlm mulut, mulut sgt riuh, byk words gak da tau, mama, papa, abg, nak, mandi, allahu akbar, susu, pooh, klau pas mandi mmg bersilat nak pakaikan dia baju, suka kaco abg tido, ditepuk2 abg dia suruh bgn.. mama doakan nur uzma izz wani sihat sejahtera selalu, jadi anak yg solehah seindah namamu...

2 comments:

Cikwa said...

kejap je dia dah setahun kan..dia sakit pe sblm ni ira??..tu sume dugaan kan..ape2 kite doakan dia jauh dr segala penyakit lahh..

eMMe said...

betul3x!!!